گوناگون

جزئیات تکان دهنده از گفتگوی فردوسی پور و جاودانی:

آیا افشاگری جنجالی درباره فساد در فوتبال ایران به نتیجه می رسد؟

آیا افشاگری جنجالی درباره فساد در فوتبال ایران به نتیجه می رسد؟

عادل فردوسی‌پور پس از تحقیقات گسترده‌ای که توسط تیمش درباره پرونده فساد مس رفسنجان انجام شد، شب گذشته با حضور هیوا یوسفی (روزنامه‌نگار) و رضا جاودانی (مجری سابق و عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال) برنامه‌ای تهیه و آن را منتشر کرد.

به گزارش پارسینه، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، در افشاگری خود از پرونده فساد مس رفسنجان، به «آپارتمان شهرک بنفشه، پژو ۲۰۰۸ و خودروی ۲۰۷ برای دوستان رسانه‌ای» اشاره کرد.

این ادعاها که حاوی اطلاعات مهمی است پیش از این در شبکه‌های اجتماعی به یک مجری مشهور برنامه های فوتبالی سیما نسبت داده شده بود و نخستین بار است که عضو کمیته انضباطی فدراسیون (بدون ذکر نام) به آن اشاره می‌کند.

خبر آنلاین به همین ماجرا پرداخته و می نویسد: افشاگری های رضا جاودانی درباره پرونده فساد در فوتبال ایران سطوح جدیدی از فساد را آشکار کرده است. وی در گفتگو با عادل فردوسی پور گفت:آنها مجبور شدند یک ساعت رولکس ۶۰۰ میلیونی به عوامل این برنامه بدهند.ماشین گمشده را به مجری رادیو بدهید. یک واحد تجاری به تهیه کننده بخش فوتبال واگذار شد.هفتاد میلیارد تومان برای ساخت ورزشگاه به یکی از مسئولان سازمان لیگ رشوه داده شد که از طریق بستگان نزدیک چند داور برای این داوران پول دریافت کرد

چهارصد سکه برای قضات در سه صرافی به دلار تبدیل شد.در پرونده فساد فوتبال ایران شش میلیارد تومان به شعبده باز داده شد! ۷۵۰ سکه به نمایندگی از مربی سابق مس رفسنجان بین افراد مختلف توزیع شد. در این مورد به یک مجری معروف رادیو یک ماشین هدیه داده شد، اما همان ماشین اکنون گم شده است!

بخشی از این مبالغ گمشده در مس رفسنجان صرف تامین شرکای رابطه نامشروع با این افراد در شمال شد! رقمی در حدود 250 میلیون تومان!

از کسانی که دستگیر شدند شکایت دارم.اینستاگرام ندارم اما چندین صفحه برایم درست کرده اند. خوشحالم با فردی که تا به حال ندیده بودم صحبت کنم و بگوید که چیزی پشت سر من نیست و یک نفر می آید نشان دهد این نشان دهنده سلامت فردوسی پور است. ۹۷ برنامه را از شما گرفتند. ۹۸ فساد شروع شد.

فدراسیون فوتبال از یکسری مسائل بی اطلاع است. بحث فراتر از خرید یک ماشین، یک قطعه زمین و یک آپارتمان است. زمینه های غیرعادی در این فساد وجود داشت. به شعبده باز ۶ میلیارد تومان پول دادند.در شهرستان بنفشه یکی به برخی از اهالی رسانه خانه و پژو ۲۰۰۸ و برخی نیز پژو ۲۰۰۷ دادند. در میدان پالیزی یک واحد تجاری راه اندازی کردند، البته من خودم این را می دانستم، اما خارج از حوزه ما بود و می توانستیم کاری انجام دهیم. خانه و آپارتمان در قشم و کیش اهدا کردند.

از سهیل مهدی شنیدم که گفته مشاور می خواهند اما طبق اصل ۷۲ اعضای فدراسیون نباید چنین سمت هایی داشته باشند. عروس های داور شماره حساب داشتند و ارزها را تبدیل می کردند. سه صرافی بررسی شدند و سکه ها را به دلال و یورو تبدیل کردند.عادل فردوسی پور همچنین گفت که مبلغ ۲۵۰ میلیون از یک باشگاه لیگ برتری به حساب یک خانم شمال رفته است. وقتی پرس و جو کردند این خانم گفت از من برنج خریده اند و بعداً مشخص شد که پول را از این طریق برداشت می کنند!

اما از سوی دیگر هیوا یوسفی، روزنامه‌نگار ورزشی گفت: «به مدیریت وقت مس رفسنجان گفتند در فلان برنامه که خیلی هم ادعا دارد، مشاور دارید. پاسخ داد که بله ما به درخواست مسئولین فنی تیم‌مان مرتب سکه می‌دهیم.» فردوسی‌پور با تأیید صحبت‌های یوسفی گفت: «با گوش‌های خودم شنیدم. قبلا هم شنیده بودم که این اتفاق درباره این کیس خاص مرتب رقم می‌خورد توسط باشگاه‌های مختلف که سکه بدهند به آن برنامه و دوستانی که در آن برنامه حضور دارند.»

همچنین سید جلال حسینی درخصوص باز شدن پرونده جدید مربوط به فساد در فوتبال، گفت: مطمئنم تا آخرش نمی‌روند و رسیدگی نمی‌شود. اگر بخواهند این کار را انجام بدهند پای خیلی‌ها گیر است. مثل همیشه، سال‌های گذشته هم آمدند و این کار را نکردند! امیدوارم یک‌ نفر باشد که بتواند این کار را ادامه بدهد ولی فکر نکنم این اتفاق بیفتد.

وی درمورد ورود نهادهای خارج از مجموعه فوتبال، اظهار داشت: آن‌ها هم این کار را انجام نمی‌دهند. متاسفانه فساد در فوتبال ریشه دوانده است.

حسینی درخصوص صحبت‌های جاودانی عضو کمیته انضباطی، گفت: اصلا گوش نکردم. خودش یکی از افرادی بود که باید در این سال‌ها تصمیم گیری می‌کرد ولی متاسفانه تصمیمات اشتباهی گرفت. امیدوارم این کار را انجام بدهند. ورود نهادهای بیرونی هم بهتر است ولی فکر نکنم این کار را انجام بدهند.

 

ارسال نظر

  • خلیج فارس

    این نتیجه جامعه بدون تغییر و اصلاح هست ، این نتیجه ورزش غیر حرفه ای و غیر خصوصی است و از همه مهمتر اقتصاد دولتی هست . جناب پزشکیان‌ می گوید ، ما نیاز به تغییر سیاست و راهکار نداریم ، ثمره عدم تغییر این هست ، که درآمد نفت و گاز و پتروشیمی و مس ..... ، به جای اینکه به محرومیت زدایی و فقر زدایی اختصاص داده شود ، به جاده های ناایمن و غیر استاندارد، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان ، .... اختصاص یابد ، صرف ورزش و فوتبالی می شود ، که بعضی ها از قبل آن ثروتمند می شوند و هیچ نظارتی بر کار باشگاهها نیست ، از افراد متخصص و متعهد استفاده نمی شود ، مدیران عامل باشگاهها با سفارش و روابط انتخاب می شوند و درآمد میلیاردی فوتبالیستها ، باعث تبعیض در ورزش کشور شده است ، افرادی مثل آجرلو را حذف می کنیم . جناب پزشکیان ما نیاز به اصلاحات و تغییرات اساسی در سیاستهایمان داریم ، سیاستهایی که باعث پیشرفت کشور و بهبود وضعیت مردم و رضایت مردم شود . نیاز داریم در سیاست خارجی ، تجدید نظر کنیم ، شرایطی که امروز بر کشور حاکم هست ، یعنی ایران تحریم و منزوی ، شاید به اینجا برسد که به قول زاکانی مجبور باشیم ، درب خانه های ایرانیان گوشت توزیع کنیم !! عدم تغییر و اصلاح سیاست داخلی ، امروز به غارت بیت المال از فوتبال تا فرش های کاخ سعدآباد تا غارت حق مردم قعله گنج در قالب کارخانه مس ، تا آرش اشتری .......... و کمبود و نبود دارو ، نبود تجهیزات پزشکی در بیمارستاتها ، مهاجرت کادر درمان ، تا مناطقی مثل سیستان و کرمان ......... فاقد درمانگاه و بیمارستان هستند . جناب پزشکیان ما نیاز به تغییرات و اصلاحات داریم تا ثروت کشور عالادنه بین مردم تقسیم شود ، نیاز به تغییر سیاستمان داریم، تا تبعیض در جامعه از بین برود. البته جامعه مدنی مردم سالار در سایه ، خردجمعی ، منافع ملی ، همراهی و دوستی و رضایت مردم ، حقوق شهروندی ، عدالت اجتماعی ، راستی آزمایی !! ، ....... به دست می آید .

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد