گوناگون

متضرر شدن مردم با تعلل بانک مرکزی در ابلاغ تسهیلات جدید ساخت مسکن به بانک‌ها


متضرر شدن مردم با تعلل بانک مرکزی در ابلاغ تسهیلات جدید ساخت مسکن به بانک‌ها

رئیس کمیسیون شوراها گفت: آیین‌نامه اعطای تسهیلات ساخت مسکن دو ماه است به بانک مرکزی ابلاغ شده، اما هنوز شاهد ابلاغ آن به بانک‌های عامل نیستیم.

به گزارش پارسینه به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در واکنش به موضوع تاخیر دوماهه در ابلاغ آیین‌نامه اعطای تسهیلات ساخت مسکن از طرف بانک مرکزی گفت: آیین‌نامه اعطای تسهیلات ساخت مسکن شهری که امسال سقف وام آن به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته، نزدیک به دو ماه است که از طرف شورای مسکن به بانک مرکزی ابلاغ شده است، اما متاسفانه هنوز شاهد ابلاغ این آیین‌نامه به بانک‌های عامل نیستیم.

جوکار با اشاره به روند سال گذشته بانک مرکزی در همین زمینه، افزود: سال گذشته نیز همین وضعیت را تجربه کردیم؛ زمانی که تسهیلات ساخت مسکن ۵۵۰ میلیون تومان بود و ابلاغ آن با تاخیر مواجه شد. این تأخیر‌ها به‌ویژه در فصل ساخت‌وساز که نیمه نخست سال محسوب می‌شود، باعث می‌شود که بسیاری از پروژه‌های ساختمانی نتوانند به موقع آغاز شوند و برنامه‌ریزی‌ها دچار مشکل شود.

وی تاکید کرد: در قانون جهش تولید مسکن، تسهیلات ساخت‌وساز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی پیش‌بینی شده است و اگر این تسهیلات به موقع و به صورت کامل فراهم نشود، قطعاً نمی‌توانیم به اهداف تعیین شده در این قانون دست یابیم.

نماینده مردم یزد در مجلس بیان کرد: تاخیر در پرداخت تسهیلات، زمان ارزشمند را از مردم و متقاضیان وام می‌گیرد و از طرف دیگر، پروسه طولانی تامین وثیقه و سایر مراحل اداری در بانک‌ها نیز موجب می‌شود که اجرای پروژه‌ها بیشتر از پیش دچار مشکل شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ضروری است که رئیس جدید بانک مرکزی، به‌خصوص در مناطقی که به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی امکان ساخت‌وساز محدود به فصول خاصی است، هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود کند و دستورات لازم را برای ابلاغ تسهیلات به بانک‌های عامل صادر کند.

جوکار گفت: مجلس این مسئله را پیگیری خواهد کرد و اگر این روند اصلاح نشود، از بانک مرکزی علت عدم ابلاغ و تاخیر در اجرای آیین‌نامه‌ها را جویا خواهیم شد. این موضوع باید با جدیت دنبال شود تا حقوق مردم و اهداف قانون جهش تولید مسکن به‌طور کامل محقق شود.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد