گوناگون

سرگذشت ترسناک ملکه جوان فرانسه ؛ از ازدواجی سیاسی تا مرگ با گیوتین+ عکس

سرگذشت ترسناک ملکه جوان فرانسه ؛ از ازدواجی سیاسی تا مرگ با گیوتین+ عکس

ملکه ماری آنتوانت در پاسخ به شهروندان گرسنه خود، گفت : «بگذارید کیک بخورند» و به شخصیتی منفور و خنده دار در تاریخ انقلاب فرانسه تبدیل شده است. فراتر از این اظهار نظر فوق‌العاده عجیب، از ماری آنتوانت به‌عنوان یک ولخرج و اهل مد یاد می‌شود. با این حال، بیشتر ماری آنتوانت را به دلیل سر بریدن او در جریان انقلاب فرانسه می شناسند.

به گزارش پارسینه، ماری آنتوانت در ۲ نوامبر ۱۷۵۵ در وین اتریش در خانواده امپراطور روم به دنیا آمد.در سال ۱۷۴۸، چندین سال قبل از تولد آنتوانت، معاهده اکسلاشاپل توسط اتریش و فرانسه برای پایان دادن به ۱۵۰ سال درگیری بین دو کشور امضا شد. با این حال، این معاهده برای تضمین اتحاد کافی تلقی نشد و بنابراین، در سال ۱۷۶۹، زمانی که ماری آنتوانت تنها ۱۴ سال داشت، پس از مذاکراتی که در سن ۱۱ سالگی آنتوانت آغاز شد، شاهزاده لویی شانزدهم فرانسه و ماری آنتوانت اتریش نامزد کردند

سرانجام، در ماه مه ۱۷۷۰، ماری آنتوانت با ازدواج با لوئی شانزدهم، ملکه ماری آنتوانت فرانسه شد و خانه دائمی خود را در ورسای فرانسه ساخت.

زندگی شخصی ماری آنتوانت 

ازدواج او با لویی شانزدهم زمانی که او جوان بود به عنوان یک تصمیم کاملاً سیاسی ترتیب داده شد. 

ملکه ماری آنتوانت، زندگی تجملی را در کاخ ورسای گذراند که به شدت بر مد و سبک زندگی مردم جهان تأثیر گذاشت. دوران ماری آنتوانت شامل بسیاری از روندهای مد پرشور بود، آرایشگر سلطنتی آنتوانت، لئونارد اوتیه، ظاهراً موهایش را تا ارتفاع چشمگیر چهار فوت بالا می آورد و آن‌ها را با همه چیز از پر و مروارید گرفته تا، حتی یک کشتی جنگی مینیاتوری واقعی تزئین می کرد.

marianto

 ماری آنتوانت، ملکه فرانسه، هرگز نقشی سیاسی نداشت. او تعداد بسیار محدودی وظایف رسمی داشت، بنابراین وقت خود را با معاشرت و خرید پر می کرد. این ولخرجی‌ها، از جمله مدل‌های موی عظیم و چشمگیر، لباس‌های مجلل، تبدیل به چیزی شدند که آنتوانت، امروزه با آنها شناخته می‌شود. همچنین زیاده‌روی او در چنین چیزهایی بود که باعث ایجاد نفرت عمیق مرپم از آنتوانت شد که در نهایت منجر به مرگ او در انقلاب فرانسه شد.

سالهای آخر زندگی ماری آنتوانت خوب نبود و نفرت مردم به دلیل ولخرجی ها و رفتارهای زشت و ناپسندی او بیشتر می شد؛ به دلیل فشارهای مردم، ماری آنتوانت و لوئی شانزدهم از ورسای به پاریس نقل مکان کردند و در آنجا توسط انقلابیون به اسارت درآمدند. در اینجا، آنتوانت با یافتن متحدی، خود و همسرش فرار کردند اما این فرار در ۲۰ ژوئن ۱۷۹۰ متوقف شد و این زوج به اسارت بازگردانده شدند. 

دادگاه فرانسه، ملکه سابق را به بسیاری از جنایات از جمله خیانت به دولت و هرزگی جنسی متهم کرد. با این حال، بدترین اتفاق ممکن است زمانی باشد که پسرش لوئی چارلز مجبور شد شهادت دهد که آنتوانت به او تعرض کرده است.

این تلاش برای فرار، نفرت و بی اعتمادی را در ذهن انقلابیون تقویت کرد و فقط ندای مرگ برای خانواده سلطنتی را تسریع بخشید.

مرگ ماری آنتوانت با جشن و شادی زیادی توسط مردمش روبرو شد، زیرا این بخشی از پیروزی آنها در برابر سلطنتی بود که آنها را برای مدت طولانی فقیر و گرسنه رها کرده بود. او در ۱۶ اکتبر ۱۷۹۳ در ۳۸ سالگی در پاریس، فرانسه، با گیوتین سر بریده شد.

در طول زندگی، ماری آنتوانت، به طرز باورنکردنی در ذهن عموم مردم نامحبوب ماند. ازدواج او با لویی شانزدهم، علیرغم اهمیت سیاسی، هرگز نتوانست مردمش را به وجد بیاورد و زیاده‌روی و تجمل او بر رنجش آنها افزود. رد اصلاحات انقلابی توسط او در آغاز انقلاب فرانسه، شور و شوق بیشتری را برای سرنگونی سلطنت در سال ۱۷۹۲ برانگیخت.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد