گوناگون

کاربرد ضخامت سنج رنگ در کارشناسی رنگ خودرو

کاربرد ضخامت سنج رنگ در کارشناسی رنگ خودرو

یکی از نکات مهمی که در هنگام قیمت گذاری و ارزش خودرو هنگام فروش به آن توجه زیادی می‌شود، تشخیص رنگ شدگی قسمتی از بدنه خودرو است و در این مواقع کاربرد ضخامت سنج رنگ در کارشناسی رنگ خودرو به چشم می‌خورد؛ چرا که امروزه با پیشرفت دیتیلینگ خودرو، تشخیص رنگ دار بودن بدنه و سقف خودرو بدون استفاده از ابزار دقیق، دارای خطاهای زیادی خواهد بود و به همین دلیل کارشناسان خودرو برای این کار از دستگاهی به نام ضخامت سنج رنگ استفاده می‌کنند که در این محتوا قصد داریم به بررسی این دستگاه و کاربردهای آن بپردازیم.

یکی از نکات مهمی که در هنگام قیمت گذاری و ارزش خودرو هنگام فروش به آن توجه زیادی می‌شود، تشخیص رنگ شدگی قسمتی از بدنه خودرو است و در این مواقع کاربرد ضخامت سنج رنگ در کارشناسی رنگ خودرو به چشم می‌خورد؛ چرا که امروزه با پیشرفت دیتیلینگ خودرو، تشخیص رنگ دار بودن بدنه و سقف خودرو بدون استفاده از ابزار دقیق، دارای خطاهای زیادی خواهد بود و به همین دلیل کارشناسان خودرو برای این کار از دستگاهی به نام ضخامت سنج رنگ استفاده می‌کنند که در این محتوا قصد داریم به بررسی این دستگاه و کاربردهای آن بپردازیم.

کاربرد ضخامت سنج رنگ در کارشناسی رنگ خودرو

به طور کلی، دو نوع رنگ به بدنه خودرو زده می‌شود. نوع اول رنگی است که توسط خود کارخانه به خودرو زده شده و نوع دوم رنگی است که نقاش خودرو بعد از آسیب روی بدنه می‌زند. اگر رنگ خودرو از نوع اول باشد اصطلاحاً به آن بی رنگ می‌گویند. کارشناسی رنگ خودرو به دو روش زیر انجام می‌شود:

  • روش مخرب، روشی است که امروزه دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و برای تشخیص رنگ خودرو از این طریق باید برش کوچکی رو بخش مورد نظر ایجاد شود تا لایه زیرین آن بررسی شود.
  • روش غیر مخرب نیز روشی است که بدون هیچ آسیبی به خودرو و به وسیله دستگاه ضخامت سنج رنگ خودرو می‌توان بی رنگ بودن و یا رنگ شدگی خودرو را تشخیص داد و دقیقا اینجا است که ما با کاربرد ضخامت سنج رنگ در کارشناسی رنگ خودرو مواجه می‌شویم.

ضخامت سنج رنگ خودرو بر حسب میکرون اعدادی را به ما نشان می دهد. برای به کارگیری کاربرد ضخامت سنج رنگ در کارشناسی رنگ خودرو و ویژگی‌های در نظر گرفته شده در انواع آنها توسط تولید کنندگان مختلف فقط با خواندن اعداد اعلام شده توسط دستگاه نمی‌توان تشخیص داد که رنگ خودرو، رنگ اصلی کارخانه است یا خیر؛ چرا که هرچه عمر خودرو بیشتر باشد مسائل مختلفی مانند شستشو، ضربه و... در ضخامت اصلی رنگ خودرو تاثیرگذار است.

به طور کلی، یک کارشناس خودرو برای تشخیص بی رنگ بودن آن خود خودرو را معیار اصلی قرار می‌دهد و با بررسی نقاط مختلف به وسیله ضخامت سنج رنگ خودرو و ترسیم یک نمودار، بخش‌هایی که تفاوت عددی فاحشی دارند را مشخص کرده و با بررسی دقیق‌تر به بی رنگ بودن و رنگ شدگی آن پی می‌برد.

 

images_1716294338_664c92c204858

 

معیارهای انتخاب و خرید بهترین ضخامت سنج رنگ خودرو

حالا که با کاربرد ضخامت سنج رنگ در کارشناسی رنگ خودرو آشنا شدید، بهتر است معیارهایی که به شما کمک می‌کند بهترین دستگاه ضخامت سنج رنگ را انتخاب و خریداری کنید را هم شناسایی کنید. در ادامه معیارهای مهم انتخاب این دستگاه معرفی و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

میزان خطا

از آنجایی که کاربرد ضخامت سنج رنگ در کارشناسی رنگ خودرو مورد بررسی واقع شد و می‌دانید که این دستگاه یک وسیله ابزار دقیق است، پس باید درصد خطا در آن کم‌تر باشد؛ در نتیجه هم کارایی آن بالاتر رفته و هم ارزش آن بیشتر است.

گستردگی استفاده از ضخامت سنج

برخی از ضخامت سنج‌های عرضه شده به بازار تنها برای قسمت‌های آهنی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند که به وسیله القای مغناطیسی نتیجه را اعلام می‌کنند. کارکرد برخی دیگر نیز از طریق جریان گردابی بوده و برای بخش‌های پلاستیکی مفید‌تر می‌باشد؛ اما امروزه در بازار، ضخامت سنج‌هایی در حال فروش است که از هردو قابلیت القا و جریان گردابی برخوردار بوده و بر همین اساس دارای کاربرد بهتری نیز می‌باشد.

 

حافظه ذخیره سازی

برخی از کارخانه‌های پیشرفته، روزانه تعداد زیادی از خودرو‌ها را به وسیله دستگاه ضخامت سنج مورد بررسی قرار می‌دهند که مسلماً عدد قابل توجهی می‌باشد. اگر یک دستگاه ضخامت سنج رنگ دارای حافظه ذخیره ساز بالایی باشد و بتواند تمامی اطلاعات را درحافظه خود ذخیره سازی کند، عملکرد بهتری از خود ارائه داده و نتیجه آن افزایش محبوبیت خود می‌باشد.

گارانتی و عمر مفید دستگاه

دستگاه ضخامت سنج رنگ خودرویی که دارای گارانتی بالایی  بوده و یا تحت لیسانس برند مطمئنی می‌باشد، تضمین می‌دهد که برای مدت زیادی کارکرد خود را به شما نشان خواهد داد؛ به همین دلیل بهتر است درانتخاب بهترین ضخامت سنج این نکته را در نظر داشته باشید تا بتوانید از کاربرد ضخامت سنج رنگ در کارشناسی رنگ خودرو به خوبی بهره‌مند شوید.

جمع بندی

آشنایی با کاربرد ضخامت سنج رنگ در کارشناسی رنگ خودرو می‌تواند نشان دهنده اهمیت استفاده از این دستگاه باشد که هرروزه برندهای مختلف با در نظر گرفتن ویژگی‌های جدید برای دستگاه‌های ضخامت سنج رنگ تولید شده خود سعی در افزایش راحتی و آسایش مصرف کنندگان خود دارند. شما می‌توانید با توجه به معیارهای گفته شده به سراغ خرید ضخامت سنج خودرو رنگ از فروشگاه رادان کالا تجهیز بروید تا با به صرفه‌ترین قیمت ضخامت سنج رنگ خودرو، تجربه خریدی مطمئن و ایمن را برای خود در جهت استفاده از کاربرد این دستگاه به ارمغان بیاورید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد