گوناگون

ایتالیا ۲-۱ آلبانی؛ اولین برد مدافع عنوان قهرمانی اروپا

ایتالیا 2-1 آلبانی؛ اولین برد مدافع عنوان قهرمانی اروپا

دو تیم ایتالیا و آلبانی در چهارچوب چهارمین بازی یورو ۲۰۲۴ مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

به گزارش پارسینه و به نقل از ورزش سه؛ ایتالیا در آغاز دفاع از عنوان قهرمانی اروپا به مصاف آلبانی می‌رود. آتزوری اگرچه به تکرار حماسه سه سال قبل می‌اندیشد اما حریفش در تنها دومین تورنمنت مهم تاریخ خود حاضر شده و صعود از گروه مرگ برایش رؤیایی است.

ایتالیا که برای یازدهمین بار در جام ملت‌های اروپا بازی می‌کند، می‌تواند با به دست آوردن جام هنری دلانوی در برلین با آلمان و اسپانیا برابر شود. اگر تیم لوچانو اسپالتی شگفتی دیگری خلق کند و قهرمان شود، دومین تیم تاریخ یورو لقب می‌گیرد که از عنوانش با موفقیت دفاع کرده، تنها اسپانیا در سال 2012 موفق به این کار شد.

این تیم با شش بازی بدون شکست به آلمان آمده اما ناکامی در صعود به جام جهانی و صعود سخت از مرحله مقدماتی یورو بعد از جدایی روبرتو مانچینی هواداران تیم را نگران می‌کند. اسپالتی بعد از جانشینی مانچو شش برد و سه تساوی با ایتالیا به دست آورده اما کار سختی در انتظار تیم نهم رنکینگ فیفا است: اسپانیا، کرواسی و آلبانی تیم پر از مصدوم ایتالیا را راحت نمی‌گذارند.

ترکیب ایتالیا: دوناروما، باستونی، کالافیوری، دی‌مارکو، دی‌لورنزو، بارلا، جورجینیو، فراتزی، پلگرینی، کیه‌زا و اسکاماکا

ترکیب آلبانی: استراکوشا، هیسای، جیمسیتی، آیتی، میتای، بایرامی، رمضانی، اصلانی، آسانی، بروخا و سفری

شرح گل:

ایتالیا ۰-۱ آلبانی (ندیم بایرامی ثانیه ۳۴): به نام خدا و گل! اشتباه عجیب مدافعان ایتالیا توپ تحویل شماره ۱۰ آلبانی داد و ندیم بایرامی موفق شد از زاویه بسته دروازه دوناروما را باز کند.

ایتالیا ۱-۱ آلبانی (آلساندرو باستونی دقیقه ۱۱): ایتالیا جلوی فاجعه را گرفت؛ گل مساوی توسط الساندرو باستونی به ثمر رسید. ایتالیا صاحب ضربه کرنر شد و جیووانی دی لورنتزو پشت توپ ایستاد. او کار را کوتاه آغاز کرد و توپ را به دی مارکو سپرد، دی مارکو بار دیگر دی لورنتزو را صاحب توپ کرد و ارسال بلند این بازیکن به محوطه آلبانی، با ضربه سر محکم الساندرو باستونی همراه شد و گل مساوی ایتالیا به این ترتیب به این ترتیب به ثمر رسید.

ایتالیا ۲-۱ آلبانی (نیکولو بارلا دقیقه ۱۷): پس از چند رفت و برگشت، توپ در پشت محوطه جریمه آلبانی به بارلا رسید و این بازیکن با ضربه‌ای محکم و دقیق، دروازه استراکوشا را باز کرد.

لحظات حساس:

دقیقه 30: بدشانسی فراتسی! هافبک نراتزوری این شانس را داشت تا با یک چیپ اختلاف را بیشتر کند اما تیرک دروازه موجب آه و افسوس او شد.

دقیقه 55: بازهم فراتسی در موقعیت تک به تک با استراکوشا قرار گرفت که این بار هم دروازه تیم ملی آلبانی واکنش خوبی داشت.

دقیقه 89: درست در لحظاتی که ایتالیا در فکر نگه داشتن ۳ امتیاز خود بود، مانای در موقعیت تک به تک با دوناروما قرار گرفت ولی خوش شانس بود که این توپ جایی در چارچوب نداشت.

حاشیه:

بازی در نیمه دوم با فشار بی‌امان ایتالیا روی دروازه آلبانی دنبال می‌شود و انتظار می‌رود آتزوری به گل بعدی برسد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد