گوناگون

پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه دوم امسال

پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه دوم امسال

پرسش مشتریان، سرنوشت بازار خودرو در نیمسال دوم است ولی تجربه می‌گوید که بعید به نظر می‌رسد بازار خودرو در شش ماه دوم با افت قیمت نسبت به نیمسال نخست مواجه شود.

به گزارش پارسینه به نقل از فرارو، اینکه بازار خودرو در شش ماه دوم سال چه افت‌وخیزی خواهد داشت، بستگی به عوامل خودرویی و غیرخودرویی دارد که به نظر می‌رسد طبق روال چند سال گذشته، غیرخودرویی‌ها تاثیر بیشتری خواهند داشت.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: در حال حاضر، شرایط منطقه‌ای به دلیل رویه‌ای که اسرائیل در پیش گرفته، بسیار ملتهب است و افکار عمومی بیم آن را دارند که جنگی گسترده در منطقه رخ بدهد و پای ایران نیز به آن کشیده شود. هرچه این تصور قوی‌تر شود، انتظارات تورمی بالاتر خواهد رفت و در نتیجه، قیمت ارز هم بالا می‌رود و این به معنای رشد قیمت در بازار خودرو است.

نکته دیگر، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آبان است که نتیجه آن می‌تواند بر انتظارات تورمی و قیمت ارز و به تبع اینها، قیمت خودرو تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. این وسط البته رشد تولید و عرضه خودرو‌های داخلی و بهبود واردات نیز می‌تواند بر منحنی قیمت خودرو اثر بگذارد؛ اما نقش اصلی را انتظارات و ارز بازی خواهند کرد. از همین رو، پیش بینی کلی از بازار خودرو در شش ماه دوم سال، افزایشی است.

کریمی سنجری در این مورد می‌گوید: بعید به نظر می‌رسد بازار خودرو در شش ماه دوم با افت قیمت نسبت به نیمسال نخست مواجه شود. وی تاکید می‌کند: چشم‌انداز بازار خودرو در نیمه دوم سال افزایشی است. به گفته وی، بازار خودرو در رکود است، چون مردم تصور واردات خودرو‌های کارکرده را دارند و این رکود در نیمه دوم سال نیز با توجه به اینکه قیمت بالا می‌رود و قدرت خرید کم می‌شود، بیشتر خواهد شد.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد