گوناگون

اطلاعیه سازمان ملل درباره انفجار پیجرها در لبنان

اطلاعیه سازمان ملل درباره انفجار پیجرها در لبنان

باید تحقیقات مستقلی درباره شرایط این بمب‌گذاری‌های جمعی آغاز شود و کسانی که دستور و انجام چنین حمله‌ای را داده‌اند باید پاسخگو باشند.

به گزارش پارسینه؛ هدف قرار دادن هزاران نفر بدون اینکه بدانند چه کسی ابزارهای مورد نظر را در اختیار داشته است، قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نقض می‌کند.

45236

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در نشستی با خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: «من فکر می‌کنم بسیار مهم است که کنترل مؤثری بر وسایل غیرنظامی وجود داشته باشد، نه اینکه آنها تبدیل به سلاح‌ شوند, این باید قانونی باشد که دولت‌ها باید بتوانند آن را اجرا کنند».

گوترش گفت: «به همان اندازه که این رویداد به خودی خود مهم است، نشانه‌ای از خطر جدی تشدید تنش در لبنان را نشان می دهد و باید هر کاری برای جلوگیری از تشدید تنش انجام شود».

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: «آنچه رخ داده است به‌ویژه جدی است، نه تنها به دلیل تعداد قربانیان آن، بلکه به دلیل نشانه‌هایی که این اقدام انجام شده و روشی عادی برای انجام چنین اقداماتی نبوده زیرا خطر لو رفتن این عملیات وجود داشته است.»

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد