گوناگون

۷۰ هزار لبنانی در چند روز اخیر بر اثر حملات اسرائیل آواره شدند

۷۰ هزار لبنانی در چند روز اخیر بر اثر حملات اسرائیل آواره شدند

بسام مولوی وزیر کشور لبنان امروز اعلام کرد که تداوم حملات اسرائیل به جنوب، تاکنون موجب آوارگی ۷۰ هزار و ۱۰۰ شهروند لبنانی شده است.

به گزارش پارسینه به نقل از انتخاب، وزیر کشور لبنان بسام مولوی امروز پنجشنبه، شمار آوارگان جنوب لبنان در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه را اعلام کرد.

درحالی‌که دولت پیشبرد امور لبنان طی روزهای اخیر بارها اعلام کرده که آمادگی لازم برای استقبال از آوارگان جنوب لبنان را ندارد، بسام مولوی طی نشست خبری امروز اعلام کرد که تداوم حملات اسرائیل به جنوب، تاکنون موجب آوارگی ۷۰ هزار و ۱۰۰ شهروند لبنانی شده است.

وی با اشاره به این‌که، این آوارگان در مراکز پناهندگی اسکان داده شده‌اند، تأکید کرد که کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی برای پاسخ به نیازهای این آوارگان، کافی نیست.

وزیر کشور لبنان افزود که دولت توجه زیادی به پناهگاه‌های این آوارگان دارد و «ما به‌صورت شبانه‌روزی با استانداران برای جذب آوارگان در تماسیم» .

 

این در حالی است که شماری از این آوارگان اعلام می‌کنند که هیچ کمکی در مدارس اختصاص‌یافته برای اسکانشان، دریافت نمی‌کنند و نه‌تنها غذا و مواد بهداشتی و درمانی لازم در دسترس ندارند که حتی تشک لازم برای خوابیدن نمی‌یابند.

برخی از آوارگان نیز از عملکرد دولت انتقاد می‌کنند و به گزارش خبرنگار شبکه العربیه، این سؤال را طرح می‌کنند که چرا دولت با چنین مشکلی مواجه است درحالی‌که رویارویی در جنوب و البقاع در لحظه شکل نگرفته بلکه این درگیری از اکتبر سال گذشته آغاز شده و هر لحظه احتمال تشدید درگیری‌ها وجود داشت.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد