گوناگون

تفاوت افراد سازش‌پذیر با مهرطلب را بشناسید

تفاوت  افراد سازش‌پذیر با مهرطلب را بشناسید

سازش پذیر بودن و مهرطلب بودن فرق هایی با هم دارند که در ادامه به آن اشاره شده است.

به گزارش پارسینه؛ افراد سازش‌پذیر و مهرطلب شبیه هم هستند، اما کاملاً یکی نیستند. فرق‌های مهمی دارند:

افراد سازش‌پذیر:

دنبال هماهنگی و صلح تو روابط هستن.

راحت‌تر با شرایط کنار میان و کمتر بحث می‌کنن.

هدفشون‌ حفظ آرامش و جلوگیری از تنش هست .

ممکنه گاهی ناراحتی‌هاشون رو بیان نکنن، ولی از درون خودشون رو قربانی حس نمی‌کنن.

‌مثل : وقتی تو جمع کسی حرفشون رو قطع کنه، لبخند می‌زنن و ادامه نمی‌دن، چون نمی‌خوان جو خراب بشه.

افراد مهرطلب:

نیاز شدیدی به تأیید و دوست داشته شدن دارن.

هدفشون  جلب محبت و پذیرش دیگران،  هست ، حتی به قیمت زیر پا گذاشتن نیازهای خودشون.

اگه تأیید نشن، احساس طرد شدن و بی‌ارزشی می‌کنن.

مثال: 

به مهمونی می‌رن فقط چون کسی دعوتشون کرده، حتی اگه خسته باشن.

فرق کلیدی:

سازش‌پذیر بودن: 

یه ویژگی شخصیتی که می‌تونه مثبت باشه، اگه حد و مرزها حفظ بشه.

مهرطلبی: 

بیشتر ناشی از ترس طرد شدن و وابستگی افراطی به نظر دیگرانه، که معمولاً مشکل‌زاست.

خلاصه کلام  اینکه : 

سازش‌پذیر بودن می‌تونه تعادل داشته باشه، اما مهرطلبی بیشتر نشونه‌ی نیاز عمیق به تأییده.

photo_2024-12-10_12-56-24

photo_2024-12-10_12-56-24 (2)

photo_2024-12-10_12-56-17

photo_2024-12-10_12-56-11

منبع: ذهن زیبا

ارسال نظر

  • آیت الله العظمی یعقوب محمدی دیوان

    دانش امامی که حماس و فلسطینی ها ادعا می کنند نه امام است و نه معصوم! توضیح دهید:

    فوق العاده- اعجاب انگیز- خارق العاده- شگفت انگیز

    عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَلِيٍّ اَلثَّعَالِبِيِّ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ اَلْمَعْرُوفِ بِالصَّفْوَانِيِّ قَالَ: خَرَجَتْ قَافِلَةٌ مِنْ خُرَاسَانَ إِلَى كِرْمَانَ فَقَطَعَ اَللُّصُوصُ عَلَيْهِمُ اَلطَّرِيقَ وَ أَخَذُوا مِنْهُمْ رَجُلاً اِتَّهَمُوهُ بِكَثْرَةِ اَلْمَالِ فَبَقِيَ فِي أَيْدِيهِمْ مُدَّةً يُعَذِّبُونَهُ لِيَفْتَدِيَ مِنْهُمْ نَفْسَهُ وَ أَقَامُوهُ فِي اَلثَّلْجِ فَشَدُّوهُ وَ مَلَئُوا فَاهُ مِنْ ذَلِكَ اَلثَّلْجِ فَرَحِمَتْهُ اِمْرَأَةٌ مِنْ نِسَائِهِمْ فَأَطْلَقَتْهُ وَ هَرَبَ فَانْفَسَدَ فَمُهُ وَ لِسَانُهُ حَتَّى لَمْ يَقْدِرْ عَلَى اَلْكَلاَمِ ثُمَّ اِنْصَرَفَ إِلَى خُرَاسَانَ وَ سَمِعَ بِخَبَرِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ أَنَّهُ بِنَيْشَابُورَ فَرَأَى فِيمَا يَرَى اَلنَّائِمُ كَأَنَّ قَائِلاً يَقُولُ لَهُ إِنَّ اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ قَدْ وَرَدَ خُرَاسَانَ فَسَلْهُ عَنْ عِلَّتِكَ دَوَاءً تَنْتَفِعُ بِهِ قَالَ فَرَأَيْتُ كَأَنِّي قَدْ قَصَدْتُهُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ شَكَوْتُ إِلَيْهِ مَا كُنْتُ وَقَعْتُ فِيهِ وَ أَخْبَرْتُهُ بِعِلَّتِي فَقَالَ لِي خُذِ اَلْكَمُّونَ وَ اَلسَّعْتَرَ وَ اَلْمِلْحَ وَ دُقَّهُ وَ خُذْ مِنْهُ فِي فَمِكَ مَرَّتَيْنِ أَوْ ثَلاَثاً فَإِنَّكَ تُعَافَى فَانْتَبَهَ اَلرَّجُلُ مِنْ مَنَامِهِ وَ لَمْ يُفَكِّرْ فِيمَا كَانَ رَأَى فِي مَنَامِهِ وَ لاَ اِعْتَدَّ بِهِ حَتَّى وَرَدَ بَابَ نَيْسَابُورَ فَقِيلَ لَهُ إِنَّ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَدِ اِرْتَحَلَ مِنْ نَيْسَابُورَ وَ هُوَ بِرِبَاطِ سَعْدٍ فَوَقَعَ فِي نَفْسِ اَلرَّجُلِ أَنْ يَقْصِدَهُ وَ يَصِفَ لَهُ أَمْرَهُ لِيَصِفَ لَهُ مَا يَنْتَفِعُ بِهِ مِنَ اَلدَّوَاءِ فَقَصَدَهُ إِلَى رِبَاطِ سَعْدٍ فَدَخَلَ إِلَيْهِ فَقَالَ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ كَانَ مِنْ أَمْرِي كَيْتَ وَ كَيْتَ وَ قَدِ اِنْفَسَدَ عَلَيَّ فَمِي وَ لِسَانِي حَتَّى لاَ أَقْدِرُ عَلَى اَلْكَلاَمِ إِلاَّ بِجَهْدٍ فَعَلِّمْنِي دَوَاءً أَنْتَفِعُ بِهِ فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَ لَمْ أُعَلِّمْكَ اِذْهَبْ فَاسْتَعْمِلْ مَا وَصَفْتُهُ فِي مَنَامِكَ فَقَالَ لَهُ اَلرَّجُلُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ إِنْ رَأَيْتَ أَنْ تُعِيدَهُ عَلَيَّ فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ خُذْ مِنَ اَلْكَمُّونِ وَ اَلسَّعْتَرِ وَ اَلْمِلْحِ فَدُقَّهُ وَ خُذْ مِنْهُ فِي فَمِكَ مَرَّتَيْنِ أَوْ ثَلاَثاً فَإِنَّكَ سَتُعَافَى قَالَ اَلرَّجُلُ فَاسْتَعْمَلْتُ مَا وَصَفَهُ لِي فَعُوفِيتُ قَالَ أَبُو حَامِدٍ أَحْمَدُ اَلثَّعَالِبِيُّ سَمِعْتُ اَلصَّفْوَانِيَّ يَقُولُ رَأَيْتُ هَذَا اَلرَّجُلَ وَ سَمِعْتُ مِنْهُ هَذِهِ اَلْحِكَايَةَ؛

    به سندى از صفوانى كه كاروانى از خراسان به كرمان مي رفت و دزدان راه بر آن بستند و مردى را كه مشکوک به داشتن مال فراوان بود گرفتند، و مدتى در دست آنها ماند و او را شكنجه مي دادند تا خود را از آنها باز خرد، او را در برف واداشتند و دهانش را از برف انباشتند. و يك زنى از آنان بر او مهر ورزيد و او را آزاد كرد و از دست آنها گريخت ولى دهان و زبانش دچار عفونت شدید شد و نيروى سخن نداشت، و به خراسان برگشت و شنيد امام الهمام و مقضی المرام رضی الرضا علیه السلام به نيشابور آمده و در خواب ديد گويا كسى مي گويد: زاده رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله و سلم به خراسان آمده درمان دردت را از او بپرس كه سودمند است. گفت: در خواب ديدم كه نزد آن حضرت آمدم و بدو ناليدم از دردم و مرضم را گزارش دادم. حضرت به من فرمود: زیره و آویشن و نمك را بگير و بكوب و دو بار سه بار دهانت را با آن بشوى كه درمان مي شوى. آن مرد از خواب بيدار شد و اعتمادى بدان چه در خواب ديده بود نكرد تا به دروازه نيشابور رسيد و به او گفتند امام رضا از نيشابور كوچيد و در رباط‍‌ سعد است و در دل او افتاد كه بدان جا رود، و در آنجا نزد آن حضرت رفت و گزارش خود را به او گفت: و از ایشان داروى درد خود را خواست. امام فرمود: مگر من به تو آن را نياموختم؟ برو همان كه در خواب برايت وصف كردم بكار بزن، گفت يا ابن رسول اللّٰه، اگر مي فرمائيد آن را باز گوئيد، فرمود: مقدارى زیره و آویشن و نمك برگير و بكوب و 2 يا 3 بار در دهانت گذار كه خوب مي شوى، آن مرد گفت: نسخه‌اى را كه امام تجویز کرد به كار بستم و خوب شدم. ابو حامد ثعالبى گويد از صفوانى شنيدم مي گفت: من اين مرد را ديدم و اين حكايت را از خودش شنيدم.

    عيون الأخبار ج۲ ص۲۱۱
    مدینة معاجز الأئمة علیهم السلام ج۷ ص۶۲
    بحار الأنوار ج۴۹ ص۱۲۴
    بحار الأنوار ج۵۹ ص۱۵۹
    عوالم العلوم ج۲۲ ص۲۳۸

    پژوهشهای دانشمندان اثبات کرده است که آویشن و زیره هر دو ضد میکروب و ضدعفونت هستند. تحقیقات در این باره با عنوان (Anti-Inflammatory and Antimicrobial Properties of Thyme Oil and Its Main Constituents) و (Antimicrobial and Cytotoxic Activity of Cuminum Cyminum as an Intracanal Medicament Compared to Chlorhexidine Gel) در وب سایت رسمی پادمد دولت ایالات متحده در دسترس ملت بزرگ ایران قرار دارد.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار