گوناگون

جاهای باکلاس ارومیه کجاست؟ معرفی خیابان ها و مراکز خرید لاکچری

جاهای باکلاس ارومیه کجاست؟ معرفی خیابان ها و مراکز خرید لاکچری

در این مقاله، نگاهی به بهترین محله‌ها و مراکز خرید ارومیه می‌اندازیم؛

پارسینه: ارومیه، شهری تاریخی و زیبا در غرب ایران، با محله‌های لوکس و مدرن، مراکز خرید بزرگ و خیابان‌ های پرتردد و شیک، فضایی دلنشین و آرام را برای زندگی و تفریح فراهم می‌کند. در این مقاله، نگاهی به بهترین محله‌ها و مراکز خرید ارومیه می‌اندازیم؛ از خیابان ‌های سرسبز و لاکچری خیام و ولیعصر گرفته تا مراکز خرید مدرن مانند تورک مال. پس تا انتهای متن همراه باشید تا خیابان های ارومیه قدم بزنیم.

بهترین منطقه های ارومیه

یکی از جذابیت ‌های ارومیه، شهرسازی مدرن و وجود محله‌های لوکس آن است که بازدید از آنها می‌تواند شما را برای سفر به ارومیه وسوسه کند. قبل خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران ارومیه، با ما باشید تا نگاهی به منطقه‌های مرفه‌نشین شهر داشته باشیم. برج‌ها و ساختمان‌هایی با معماری‌های متفاوت، گوشه‌ای از جذابیت این محله‌ها هستند، ساکنان مناطق باکلاس ارومیه بهترین شرایط آب‌وهوایی شهر را تجربه می‌کنند. اگر دوست دارید نزدیک جاهای باکلاس ارومیه اقامت کنید، به سراغ این مناطق بروید:

محله شیخ تپه ارومیه

یکی از جاهای باکلاس ارومیه، محله شیخ تپه است که منطقه شمال شهر ارومیه محسوب می‌شود. در این محله آثار تاریخی و فرهنگی، تپه‌ها، باغ‌ها، بوستان‌ها و دیدنی‌های زیادی وجود دارد. شیخ تپه دسترسی خوبی به امکانات شهری مانند بانک، مراکز فرهنگی، آموزشی و بیمارستان دارد. در این منطقه همچنین رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تفریحی بسیاری وجود دارد که می‌تواند اوقات خوبی را برای تفریح ساکنان رقم بزند. هتل کارا نیز در این منطقه واقع شده است و می‌تواند میزبان لوکسی برای سفر باکلاس شما به ارومیه باشد.

منطقه استادان

این منطقه در نزدیکی مراکز دانشگاهی و آموزشی برتر این شهر قرار دارد. سکوت و آرامش، هوای خوب، نزدیکی به طبیعت و بوستان‌ها، نزدیکی به مراکز خرید و فضای تمیز از ویژگی‌های این محله در ارومیه است.

پل قویون

یکی دیگر از جاهای باکلاس ارومیه، محله پل قویون است. این محله تاریخی کهن دارد. پل قویون نام پلی است که در زمان قاجار در این محله ساخته شده است. این محله هم به دریاچه ارومیه نزدیک است و هم دسترسی خوبی به مراکز تفریحی، فرهنگی و رستوران‌ها و مراکز خرید دارد. برج دوقلوی رزیدنس که از برج های لوکس ارومیه است هم در محله پل قویون واقع شده است.

خیابان دانشکده

یکی دیگر از جاهای باکلاس ارومیه، خیابان دانشکده است. این خیابان به دلیل موقعیت خود در مرکز شهر ارومیه، طرفداران زیادی دارد. خیابان دانشکده به دلیل نزدیکی به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی، دسترسی به امکانات شهری و اداری، امکانات تفریحی و امنیت و آرامشی که دارد در بین مردم شهر محبوب و مشهور است.

اسم خیابان های بالاشهر ارومیه

شهر ارومیه یکی از شهرهای پویا و پرجمعیت شمال غرب ایران است. این شهر به دلیل نزدیک بودن به دریاچه ارومیه، آب‌وهوای خوب، بافت شهری جذاب با فضا‌های سبز طبیعی و بوستان‌ها، تاریخ کهن شهرنشینی، اقتصاد پویا و داشتن مراکز فرهنگی و آموزشی به مقصدی محبوب برای سفر تبدیل شود. خیابان‌ های بالاشهر ارومیه به‌دوراز ترافیک و کم‌جمعیت هستند. خیابان شیخ تپه را شاید بتوان بهترین و پرطرفدارترین خیابان ارومیه دانست که اطراف آن را پارک جنگلی و فضای سبز طبیعی پوشانده است. خیابان‌ های استادان یا خیابان شهید بهشتی، خیابان دانشکده یا منصور افشار هم از دیگر جاهای باکلاس ارومیه هستند. یکی از مهم‌ترین خیابان‌ های بالاشهر ارومیه8، محله برق است. این محله جمعیت زیاد و اقتصادی پررونق دارد. این خیابان در بخش شمالی شهر واقع شده و دسترسی به امکانات تفریحی و شهری در آن بسیار مناسب است.

معروف ترین مراکز خرید ارومیه

اگر به ارومیه سفر کنید، دست‌خالی و بدون سوغاتی از این شهر باز نخواهید گشت. ارومیه در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد و به همین دلیل مراکز خرید این شهر مملو از اجناس ترک از برندهای مطرح هستند. اگر به خرید اجناس ترکیه علاقه دارید، می‌توانید سری به مراکز خرید ارومیه بزنید. در ادامه با بهترین و مهم‌ترین مراکز خرید شهر ارومیه آشنا می‌شویم:

1. مجتمع تجاری تورک مال

تورک مال، یک پاساژ مدرن و از جاهای باکلاس ارومیه است که ارزش بازدید دارد. این مجتمع تجاری و تفریحی در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است. این مجتمع تجاری ۵ طبقه، از لوکس‌ترین مراکز خرید غرب کشور است که قصد دارد میزبان برندهای ترک در ایران باشد. در این مجتمع تجاری انواع فروشگاه‌های مختلف، هایپرمارکت، فروشگاه‌های ارائه‌کننده محصولات از برندهای ترک، شهربازی، فودکورت، رستوران و کافه وجود دارد. این مجتمع لوکس در خیابان استادان یا شهید بهشتی ارومیه واقع شده است.

2. مجتمع تجاری طوبی

این پاساژ از سال ۱۳۹۱ در بخش مرکزی ارومیه شروع به فعالیت کرده است. در این مرکز خرید شما می‌توانید انواع اجناس از پوشاک تا کیف و کفش و لباس بچه را پیدا کنید. این مجتمع در خیابان امام واقع شده و مراکز تفریحی و پارکینگ طبقاتی دارد.

0320b7e4-91eb-46de-ada4-283bfcc01f1b

3. مرکز خرید سیتادیوم ارومیه

سیتادیوم بی‌شک بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مرکز خرید ارومیه است که امکانات متعددی از جمله مراکز خرید، هایپراستار، شهربازی، کیدزکلاب و فودهال را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. شما می‌توانید اجناس برندهای مطرح ترک را در این مرکز خرید تهیه کنید.

4. بازار بزرگ خیابان آهندوست

یکی از خیابان‌ های پر رفت‌وآمد و پرطرف‌دار برای خرید در ارومیه، خیابان آهندوست است. در این خیابان مراکز خرید اصلی ارومیه برای لوازم‌خانگی و جهیزیه قرار دارند. در این خیابان مجتمعی به همین نام هم وجود دارد. اگر به این مرکز خرید سر زدید غذاخوردن در رستوران‌ها و امتحان‌کردن غذاهای لذیذ ترکی را از دست ندهید.

5. مرکز خرید امیرکبیر

این پاساژ در مرکز شهر ارومیه واقع شده و یکی از مراکز خرید پررونق و قدیمی شهر است. پاساژ امیرکبیر در خیابان خیام جنوبی است و در آن می‌توانید انواع پوشاک، زیورآلات، کیف و کفش و... پیدا کنید.

6. مرکز خرید پاکو

مجتمع تجاری پاکو در خیابان شمالی ارومیه واقع شده و مرکز خریدی نوساز است. در این مرکز خرید شما می‌توانید انواع پوشاک، لوازم آرایشی و زیورآلات را با قیمت‌های مناسب بخرید.

8c74192f-87f4-4b6f-a6de-f4554e4679f6

تفریحات لاکچری ارومیه

ارومیه در مقایسه با تهران و دیگر کلان‌شهرهای ایران، کوچک‌تر است و جمعیت کمتری دارد؛ اما این به معنی نیست که نمی‌توانید در این شهر از تفریحات لوکس لذت برد. ارومیه برای یک سفر لاکچری مقصد مناسبی است و با تفریحات خود شما را غافلگیر می‌کند. برخی از این تفریحات را در ادامه معرفی می‌کنیم.

 مجتمع گردشگری ساحلی باری

‌این مجتمع گردشگری یکی از بهترین جاهای باکلاس ارومیه به شمار می‌رود که در نزدیکی دریاچه ارومیه واقع شده است. برای رسیدن به این مجتمع باید به جاده ارومیه سلماس بروید. در این مجتمع به انواع امکانات ورزشی در رشته‌های مختلف دسترسی خواهید داشت. مجتمع گردشگری ساحلی باری را شاید بتوان تنها مجتمع اجراکننده طرح ملی دهکده سلامت در ایران دانست. در این مجتمع به انواع امکانات ورزشی و تفریحی در کنار هم دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این هتل ۵ ستاره این مجتمع می‌تواند اقامتی لذت‌بخش را برایتان رقم بزند.

پیست اسکی خوشاکو

این پیست اسکی یکی از زیباترین و دنج‌ترین پیست ‌های اسکی در شمال غرب ایران است. این پیست اسکی در ۲۵ کیلومتری غرب ارومیه واقع شده و می‌تواند یک گزینه خوب برای تفریحات لاکچری زمستانی باشد.

سخن آخر

ارومیه شهری لوکس با آب‌وهوای مدیترانه‌ای است. خیابان‌ هایی مانند شیخ تپه، محله استادان و پل قویون از جمله جاهای باکلاس ارومیه هستند که بازدید از آنها خالی‌ازلطف نیست. در کنار تفریحات متنوعی که در این مقاله به معرفی آنها پرداختیم، سفر به این شهر شما را به ملاقات دریاچه ارومیه می‌برد که هنوز هم صفابخش فضای اطراف خود است. ازاین‌گذشته این شهر با مراکز خرید متعدد خود، بهترین مقصد برای تهیه اجناس ترک در ایران است؛ پس بودجه موردنظر برای خرید را قبل از رزرو بلیط، تعیین کنید تا هنگام مراجعه به مراکز خرید بیش از اندازه ولخرجی نکنید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد