گوناگون

تقلای مجلس، تحقق دولت کارآمد !

تقلای مجلس، تحقق دولت کارآمد !

حمید رضا اسکندری

جنب و جوش این روزهای مجلس و دغدغه مندی نمایندگان در واکاوی و تحلیل وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان ،من را به یاد لحظات قبل از عملیات در دوران جنگ‌می اندازد .

پیش از عملیات ، زمان ، عنصر حیاتی تحقق اهداف پیش بینی شده بود . فرماندهان جنگ در کوتاهترین زمان ممکن محکوم به اتخاذ تصمیمات بزرگ بودند . جنگ ،اینگونه به سرانجام رسید که امروز برخی مدیران ، بی هیچ درکی از جنگ ،باد به غبغب بیاندازند که : یک وجب خاک ندادیم !!!  

به استناد پوشش خبری تمامی دوره های ریاست جمهوری ،با اندکی احتیاط اعتراف می کنم حداقل تا اینجای کار چنین واکاوی علمی و هوشمندانه را از نمایندگان فعلی مجلس نه پیش از این شاهد بوده و نه انتظار داشتم .

بلحاظ دیدگاهی بر چینش کابینه نقد جدی وارد است خاصه آنکه از دو جناح کشور بر این چینش گله داشته و برخی کابینه فعلی را نه وفاق بلکه سهم خواهی تعبیر می کنند .

اما منصفانه که به موضوع می نگرم با جمیع جهات جاری بر فعلیت مملکت ، چیدمان کابینه از حیث مدنی از جامعیت نسبی برخوردار بوده و روزنه ای از امید را بر این کویر می تاباند .

مصداق این موضوع ، نگاه فراجناحی قاطبه نمایندگان مجلس به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ، اعمال مصادیق و رتبه های علمی در تایید صلاحیت و از همه مهمتر ورود جدی کمیسیون‌های تخصصی پیش از داوری نهایی نسبت به کابینه است .

اگر چه بر برخی کمیسیون‌های تخصصی نیز نقد و ابهامات جدی وارد است که در زمان خود به آن خواهیم پرداخت لکن کلیت تطبیق مجلس با خاستگاه ملت مبنی بر تحقق وفاق ملی قابل تقدیر است .

پرداختن به آندسته از منتقدانی که سهمی از کابینه دریافت نکرده اند به موضوعی فرعی تبدیل شده . جامعه امروز از این جماعت عبور کرده و نمایندگان و کارگزاران دولت فعلی نیز این پیام را دریافته اند که مملکت نیاز به مجاهدت جدی و عملی مسئولین فعلی دارد .

 اما آن دسته از هموطنانی که سالهاست از موجودیت مذموم افراد ناکارآمد و مسببان وضعیت موجود گله مندند توصیه می کنم تا تشکیل و قوام دولت منتظر بمانند تا آنگونه که گفتار کارگزاران عالی دولتی فعلی را شنیدیم ،کردار آنان را نیز شاهد باشیم .

در یادداشتی اشاره کردم قالیباف چهره پنهان پزشکیان است . این دو لبه قیچی را به خاطر بسپارید !

به دولت دکتر پزشکیان زمان بدهیم .تغییر در بستر زمان اتفاق می افتد !

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد