گوناگون

ریش سیاه؛ مخوف ترین و بی رحم ترین دزد دریایی جهان + تصاویر/ حقه های عجیب این دزد دریایی برای ایجاد ترس در دل دشمنان

ریش سیاه؛ مخوف ترین و بی رحم ترین دزد دریایی جهان + تصاویر/ حقه های عجیب این دزد دریایی برای ایجاد ترس در دل دشمنان

ریش سیاه همچنان یک شخصیت پیچیده و جذاب در تاریخ دریایی جهان است.

به گزارش پارسینه، افسانه ها و داستان های مربوط به دزدهای دریایی همیشه جذاب است و در طول سالیان کتاب ها و فیلم هایی درباره انها تهیه شده است.یکی از دزدان دریایی مخوف که نامش با افسانه های یافتن گنج های دریایی گره خورده است؛ ریش سیاه است.دزد دریایی ترسناک که نام اصلی او ادوارد تچ یا ریش سیاه بود، یکی از بدنام ترین و مخوف ترین چهره های تاریخ دریانوردی در جهان است. بهره‌برداری‌های بی‌رحمانه و ظاهر متمایز او، که با ریش سیاه بلند و فیتیله های روشن در آن مشخص می‌شود، اثری محو نشدنی بر میراث دزدی دریایی گذاشته است. ریش سیاه در حوالی سال ۱۶۸۰ میلادی در بریستول، انگلستان به دنیا آمد، زندگی و حرفه‌ او در هاله‌ای از رمز و راز فرو رفته است.

اطلاعات کمی درباره زندگی اولیه ریش سیاه وجود دارد که به راز و رمزهای پیرامون زندگی این دزد دریایی افزوده است. برخی گزارش ها حاکی از آن است که او در طول جنگ ملکه آن (۱۷۰۲-۱۷۱۳)، درگیری بین قدرت های اروپایی و مستعمرات آنها در آمریکای شمالی، به عنوان یک مزدور خدمت می کرد. این مزدوران اساساً دزدان دریایی قانونی بودند که توسط دولت ها مجاز به حمله و غارت کشتی های دشمن در زمان جنگ بودند.

captain-blackbeard

پس از پایان جنگ ملکه آن، بسیاری از افراد مزدور، خود را بدون شغل قانونی یافتند که باعث شد برخی به دزدی دریایی روی آورند. ادوارد تچ نیز از این قاعده مستثنی نبود. در اوایل قرن هجدهم، او از یک شخص مزدور به یک دزد دریایی تمام عیار تبدیل شد و نام مستعار "ریش سیاه" را برای ایجاد ترس در دل دشمنان خود انتخاب کرد.

ظاهر فیزیکی ریش سیاه نقش مهمی در ایجاد شخصیت ترسناک او داشت. ریش بلند و مشکی او که آن را بافته و با فیتیله های روشنی که به کندی می سوخت، تزئین می کرد؛ ترسناک بود و در طول نبردها، از ریش هایش دود بیرون می آمد. 

کشتی انتقام ملکه آن

یکی از معروف ترین کارهای ریش سیاه، غارت کشتی فرانسوی حمل بردگان یعنی لا کنکورد بود و با تغییر نام آن به «انتقام ملکه آن»، کشتی را با ۴۰ تفنگ تجهیز کرد و آن را به نیرویی مهیب در دریاها تبدیل کرد. کشتی« انتقام ملکه آن» به گل سرسبد ناوگان ریش سیاه تبدیل شد و با قدرت آتش و ظاهر تهدیدآمیز خود، نماد وحشتی بود که ریش سیاه قصد داشت گسترش دهد.

گسترش سلطه دزدان دریایی

حکومت وحشت ریش سیاه از هند غربی تا سواحل شرقی مستعمرات آمریکا گسترش یافت. با تصرف کشتی های متعدد و به دست آوردن ثروت قابل توجهی، شهرت او افزایش یافت. او به خاطر ظلم و ستمش معروف بود و اغلب قربانیانش را در جزایر متروک به خاک می سپرد یا آنها را تحت شکنجه قرار می‌داد تا اطلاعاتی درباره محموله‌های ارزشمند به دست آورد.

BB2

در سال ۱۷۱۸، ریش سیاه بندر چارلستون، کارولینای جنوبی را محاصره کرد و با ایجاد وحشت، برای آزادی گروگان ها باج خواست. این حرکت جسورانه شهرت او را به عنوان یک دزد دریایی بی رحم و حیله گر بیشتر کرد. مقامات با درک تهدیدی که ریش سیاه ایجاد کرده بود، تلاشی هماهنگ برای دستگیری یا کشتن او آغاز کردند.

سرنوشت ریش سیاه در نبرد اوکراکوک

پایان کار دزدان دریایی و ریش سیاه در ۲۲ نوامبر ۱۷۱۸ در آب های جزیره اوکراکوک، کارولینای شمالی به شکلی دراماتیک و خشونت آمیز رخ داد. یک نیروی دریایی به رهبری ستوان رابرت مینارد، ریش سیاه و خدمه اش را درگیر نبردی شدید کردند. 

در یک نبرد تن به تن وحشیانه بر روی عرشه کشتی، ریش سیاه زخم های متعدد گلوله و بریدگی های شمشیر متعددی را متحمل شد. در نهایت، مدتی طول کشید تا او را از عرشه پایین بیاورند، زیرا او تا انتها به شدت جنگید. جسد بی جان ریش سیاه با زخم های متعدد و سرش تقریباً بریده شده به دریا انداخته شد. 

میراث و اسطوره ریش سیاه

میراث ریش سیاه فراتر از مرگ او است. جزئیات وحشتناک مرگ او تنها به افسانه ها پیرامون او دامن زد. داستان‌های گنج دفن شده در کارولینای شمالی، جایی که او به آنجا رفت و آمد می‌کرد، همچنان ادامه دارد، اگرچه هیچ مدرک قابل‌توجهی از چنین گنجی تاکنون یافت نشده است. تصویر ریش سیاه، با ریش دودی و چهره ترسناکش، همچنان فرهنگ عامه را مجذوب خود می کند و در کتاب ها، فیلم ها و دیگر اشکال سرگرمی ظاهر می شود.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد