گوناگون

حمله بامدادی آمریکا و متحدانش علیه مواضع حوثی ها در یمن/ شهرهای یمن زیر آتش سنگین

حمله بامدادی آمریکا و متحدانش علیه مواضع حوثی ها در یمن/ شهرهای یمن زیر آتش سنگین

منابع خبری بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجار در چند شهر یمن خبر دادند.

به گزارش پارسینه به نقل از خبرگزاریهای بین المللی، پس از اعلام هشدارهای آمریکا و بریتانیا و تصویب قطعنامه شورای امنیت، قوای دفاعی ایالات متحده و بریتانیا بامداد جمعه به وقت خاورمیانه، در عملیاتی مشترک، مواضع حوثی ها را در یمن هدف قرار دادند.

photo_2024-01-12_10-10-08

بریتانیا و آمریکا اعلام کردند که این حملات محدود، ضروری و متناسب و هدف آنها کاهش توانمندی‌های نظامی حوثی‌ها و حفاظت از کشتیرانی جهانی بوده است.

به گزارش منابع خبری، در این حملات شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار هدف قرار گرفتند.

پولیتیکو نیز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا،اعلام کرد استرالیا، هلند، بحرین و کانادا، ایالات متحده و بریتانیا را در حملات مشترک علیه اهداف حوثی‌ها در یمن حمایت و همراهی کرده‌اند.

شبکه المسیره هم گزارش داد که فرودگاه الحدیده، اردوگاه کهلان، پایگاه الدیلمی و مناطقی در زبید در تهاجم بامداد جمعه، هدف قرار گرفته است.

شبکه قطری الجزیره نیز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد حملات علیه مواضع حوثی‌ها در یمن پایان یافته است، اما ایالات متحده و بریتانیا این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که در صورت ادامه تهدیدهای حوثی‌ها برضد کشتیرانی بین‌المللی، پاسخ دهند.

از سوی دیگرانصارالله یمن به عربستان، امارات و قطر  هشدار داده که باز کردن حریم هوایی برای هواپیماهای آمریکا و انگلیس به معنی جنگ رسمی آنها با یمن است.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد