گوناگون

لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو؛ کدام اسطوره پنالتی‌زن بهتری است؟

 لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو؛ کدام اسطوره پنالتی‌زن بهتری است؟

نگاهی به آمار پنالتی‌های دوران حرفه‌ای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو انداخته‌ایم.

به گزارش پارسینه و به نقل از خبر ورزشی، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو گل‌های زیادی را در دوران حرفه‌ای خود از نقطه پنالتی به ثمر رسانده‌اند و بعضا آن‌ها ضربات پنالتی مهم و حساسی را هم از دست داده‌اند.

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هر دو در این تابستان در دو دو تورنمنت مهم ملی حضور داشته‌اند. رونالدو با پرتغال در یورو 2024 شرکت داشت که در مرحله یک چهارم نهایی او و هم‌تیمی‌هایش با شکست مقابل فرانسه از گردانه رقابت‌ها حذف شدند. اما لیونل مسی به همراه آرژانتین در شرایط خوبی قرار دارد و قهرمان جهان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در کوپا آمریکای 2024 به حساب می‌آید.

هر دو اسطوره پرتغالی و آرژانتینی دنیای فوتبال اما در این دو تورنمنت پنالتی از دست داده‌اند. رونالدو در بازی مقابل اسلوونی پنالتی تیمش را در دقیقه 105 مقابل یان اوبلاک و اسلوونی باانگیزه از دست داد هر چند او در ضیافت پنالتی‌ها جبران کرد و ضربه پنالتی اول خودش را به گل تبدیل کرد تا پرتغال از آن مرحله به سلامت عبور کند. در سوی مقابل مسی هم برای آرژانتین در کوپا آمریکا پنالتی از دست داده است.

لیونل مسی به عنوان اولین پنالتی زن آرژانتین در ضربات پنالتی، ضربه خودش را به شکل چیپ روانه دروازه حریف کرد. با این حال او بیش از حد به توپ ارتفاع داد و ضربه اش پس از برخورد به تیرک افقی، به بیرون رفت. اتفاقی که اگر درخشش دیبو مارتینز گلر پنالتی‌گیر آلبی‌سلسته نبود ممکن بود بهای سنگینی برای او و آرژانتین داشته باشد.

lionel-messi-follows-cristiano-ronaldo-with-missed-penalty-at-copa-america

مسی یا رونالدو؟ کدام پنالتی‌زن بهتری است؟

  • با احتساب پنالتی‌های پس از وقت‌های اضافه (ضیافت پنالتی‌ها)

سایت ترانسفرمارکت به بهانه حضور این دو اسطوره دنیای فوتبال در یورو 2024 و کوپا آمریکای 2024 که هر کدام از آنها یک پنالتی را هم از دست داده‌اند نگاهی دقیق به تعداد پنالتی‌های مسی و رونالدو در دوران حرفه‌ای بازی آنها در سطح باشگاهی و ملی تا به اینجا انداخته است. در این بررسی کریستیانو رونالدو تاکنون و تا ثبت این مطلب، 206 پنالتی زده که 174 مورد از آنها گل شده است. رونالدو همچنین 32 ضربه پنالتی خودش را هم از دست داده است.

در سوی مقابل، لیونل مسی 154 ضربه پنالتی زده که 121 مورد از این ضربات تبدیل به گل و 33 ضربه پنالتی لئو هم در این بین از دست رفته است. با این حساب کریستیانو رونالدو توانسته 84.4% از پنالتی‌های خود را گل کند که از این نظر او برتری محسوسی نسبت به لیونل مسی با 78.6% دارد.

پی‌نوشت: در بررسی آماری سایت ترانسفرمارکت تمام پنالتی‌های مسی و رونالدو حتی در ضیافت پنالتی‌ها هم مورد بررسی قرار گرفته است. در برخی از آمارهای مسی و رونالدو این پنالتی‌ها مورد حساب قرار نمی‌گیرند و چون چنین پنالتی‌هایی صرفا برای تعیین تیم برنده است، لذا حتی آنها در تعداد گل‌های بازیکنان هم تاثیری ندارد. سایت ترانسفرمارکت اما این آمار را هم به حساب آورده است.

photo_2024-07-07_01-45-15

  • بدون احتساب پنالتی‌های پس از وقت‌های اضافه (ضیافت پنالتی‌ها)

اگر بنا را صرفا روی پنالتی‌هایی که در وقت‌های قانونی و اضافی گرفته شده است قرار دهیم، آمار این پنالتی‌ها با ترانسفرمارکت تفاوت دارد اما در کلیت درصد موفقیت دو بازیکن تفاوت خاصی به وجود نمی‌آورد. بدون احتساب ضیافت پنالتی‌ها، کریستیانو رونالدو 194 پنالتی زده که 164 مورد از آن تبدیل به گل شده است و اسطوره پرتغالی 30 پنالتی خودش را از دست داده است تا درصد پنالتی‌های گل شده او 84.5% است که تفاوتی با آمار ترانسفرمارکت ندارد.

بنابراین اگر ضیافت پنالتی‌ها را در نظر نگیریم، مسی در سال 2024 تنها یک ضربه پنالتی زده که آن را هم به گل تبدیل کرده است. مسی در مجموع از این حیث، 140 ضربه پنالتی روانه دروازه حریفان کرده که 109 مورد از آن تبدیل به گل شده و لئو 31 ضربه پنالتی خودش را هم از دست داده است. با احتساب این آمار درصد پنالتی‌های گل شده لیونل مسی 77.9% است. بنابراین در هر دو آمار با توجه به درصد پنالتی‌های موفق دو اسطوره دنیای فوتبال، کریستیانو رونالدو نسبت به لیونل مسی پنالتی‌زن بهتری بوده است.

نام بازیکن تعداد پنالتی پنالتی‌های گل شده پنالتی‌های از دست رفته درصد پنالتی‌های گل شده
کریستیانو رونالدو 194 164 30 84.5%
لیونل مسی 140 109 31 77.9%

99capture

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد