گوناگون

افزایش نگران کننده تعداد قتل‌های کشور با استفاده از سلاح گرم ؛ فروش اسلحه در فضای مجازی به قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومان!

افزایش نگران کننده تعداد قتل‌های کشور با استفاده از سلاح گرم ؛ فروش اسلحه در فضای مجازی به قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومان!

افرادی که سلاح گرم تهیه و از آن استفاده می‌کنند در ارتکاب جرم مصمم هستند، اما افرادی که از سلاح سرد استفاده می‌کنند بیشتر جزو اشرار هستند.

به گزارش پارسینه؛ ارتکاب قتل با استفاده از سلاح گرم در میان مرتکبان جنایت نسبت به گذشته افزایش داشته است؛ با یک سرچ ساده در نوار گوگل، بخش حوادث رسانه‌ها می‌توان به این موضوع پی برد.  این درحالی است که تهیه و حمل سلاح گرم در ایران جرم است. با این حال برخی افراد به راحتی آن را تهیه و حمل می‌کنند و در بعضی مواقع با استفاده از این سلاح مرتکب قتل می‌شوند. 

بررسی‌ها از خرید و فروش اسلحه در کشور نشان می‌دهد؛ این سلاح در یک‌سری سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی از ۴ میلیون تومان تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و در دسترس عموم افراد و خواهان آن قرار گرفته است.

سلاح گرم برعکس سلاح سرد ابزاری است که برای «تهدید و کشتن» به کار گرفته می‌شود و عاملان برخی جنایت‌ها برای رسیدن به هدف خود یعنی کشتن مستقیم سراغ سلاح گرم می‌روند. 

«امین گلریز» جرم‌شناس و قاضی اسبق تهران در این راستا می‌گوید: «افرادی که سلاح گرم تهیه و از آن استفاده می‌کنند در ارتکاب جرم مصمم هستند، اما افرادی که از سلاح سرد استفاده می‌کنند بیشتر جزو اشرار هستند و از چاقو برای تهدید و قدرت‌نمایی استفاده می‌کنند.» 

قتل نیز مانند جرایم دیگر در کشور با بحث عدم انتشار آمار از سوی منابع رسمی روبه‌رو است؛ سال گذشته رییس پلیس آگاهی فراجا اعلام کرد: «از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۳ قتل به وقوع پیوسته است یعنی در مجموع در این بازه زمانی ۶۱ نفر بیشتر از سال قبل به قتل رسیدند.

همچنین در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ آمار مربوط به وقوع قتل یک درصد افزایش پیدا کرده است. اکثر قتل‌ها مربوط به نزاع و درگیری است و برخی دیگر هم خانوادگی هستند.

منبع: اعتماد

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد