گوناگون

این کوه عجیب و باستانی تخم می گذارد+ تصاویر

این کوه عجیب و باستانی تخم می گذارد+ تصاویر

طبق سنت مردم چین، این سنگ های خاص که شبیه تخم‌مرغ هستند، سال‌ها به یک خانواده رفاه و آرامش می‌بخشند.

به گزارش پارسینه، برای قرن ها، مردم سوئی در استان گوئیژو چین برای خوش شانسی به کوه گندنگ رفته اند تا سنگ ها را جمع آوری کنند. چه چیزی این سنگ ها را خاص می کند؟ هر ۳۰ سال، دامنه کوه، ده ها "تخم صخره ای" صاف و کاملا کروی می گذارد.استان گوئیژو فلاتی از سنگ آهک و بازالت است که دچار فرسایش غیرعادی شده است.

Untitled-1

اگر به کوه گندنگ بروید، با یک صخره چند رنگ روبرو می شوید. لایه های سنگ نارنجی، قهوه ای، خاکستری و سیاه آن به شدت فرسایش یافته است. روی صخره نیز از بالا به پایین با سنگ های بیرون زده بزرگ پوشیده شده است که معمولاً اندازه آنها از ۲۰ سانتی متر تا ۴۰ سانتی متر متغیر است. با این حال، برخی از سنگ ها می توانند بیش از ۵۷۰ کیلوگرم وزن داشته باشند. معمولاً سنگ ها آبی تیره یا خاکستری هستند. 

سنگ های خوش شانسی

مردم سوئی، این سنگ ها را جمع آوری و در خانه های خود ذخیره می کنند. طبق سنت، این سنگ های خاص که شبیه تخم‌مرغ هستند، سال‌ها به یک خانواده رفاه و آرامش می‌بخشند. آنها از این مکان به عنوان Chan Dan Ya یاد می‌کنند که به معنای «صخره ای که تخم می سازد » است.

نیازی به گفتن نیست که این سنگ ها تخم نیستند بلکه محصول فرآیندهای طبیعی مانند هوازدگی و فرسایش هستند. هر چند دهه یکبار، صورت صخره به اندازه‌ای فرسایش می‌یابد که صخره‌ها شل شده و از گوشه‌ها سقوط می‌کنند. 

Chinas-Mysterious-Egg-Laying-Mountain-That-Spews-Out-Stone-Eggss-1

بیش از ۵۵۰ میلیون سال پیش، در دوره کامبرین، حرکت‌های تکتونیکی شکل گرفته، و کوهی را که زمانی زیر آب بوده، ایجاد کرده است. با فرسایش کوه، این صخره های باستانی که توسط آب صاف و گرد شده اند، ظاهر می شوند.

این صخره ۲۰ در ۶ متری عمدتاً از گلسنگ و سایر سنگ های آهکی نرم تشکیل شده است که به راحتی تجزیه می شوند.

نحوه شکل گیری آنها هنوز یک راز است

این سنگ های تخم مرغی تجمع بزرگی از ذرات هستند که معمولاً شکل کروی به خود می گیرند.

پروفسور Xu Ronghua می گوید که سنگ ها در استان گوئیژو دارای غلظت بالایی از دی اکسید سیلیکون است. 

با این حال، در حال حاضر این یک حدس است و هیچ مطالعه رسمی برای تأیید آن وجود ندارد.

گفتنی است این مکان مبهم در اعماق استان گوئیژو تنها مکان روی زمین نیست که چنین کنجکاوی را نشان می دهد. Moeraki Boulders نیوزلند و جنگلی در آرکانزاس تخم‌های سنگی مشابهی را به نمایش می‌گذارند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد