گوناگون

حضور اسحاق جهانگیری در وزارت کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری+ عکس

حضور اسحاق جهانگیری در وزارت کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری+ عکس

معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی در کارنامه سوابق خود فعالیت به عنوان معاون اول رئیس جمهور (از مرداد ۱۳۹۲ تا مرداد ۱۴۰۰)، وزیر وزارتخانه‌های صنایع و معادن (از دی ۱۳۷۹ تا شهریور ۱۳۸۴)، معادن و فلزات (از مرداد ۱۳۷۶ تا دی ۱۳۷۹)، استاندار اصفهان (از شهریور ۱۳۷۱ تا مرداد ۱۳۷۶) و همچنین دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی (دوره‌های دوم و سوم از حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد) را دارد.

حضور اسحاق جهانگیری در وزارت کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری+ عکس

جهانگیری متولد ۲۰ دی ۱۳۳۶ است و تاکنون یک مرتبه در سال ۱۳۹۶ نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شد و در نهایت به نفع حسن روحانی دیگر نامزد این انتخابات کناره گیری کرد. وی همچنین در سال ۱۴۰۰ داوطلب نامزدی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شد، اما صلاحیت او توسط شورای نگهبان احراز نشد.

پاسخ جهانگیری به سؤال یک خبرنگار

جهانگیری در پاسخ به این سؤال که «کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات هستید؟» گفت «من اصلاح‌طلبم اما ملی فکر می‌کنم!»

اسحاق جهانگیری ظهر دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: مردم ایران همواره در پی آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت بوده‌اند و در تمام این سال‌ها تلاش شده است تا این اهداف محقق شود. علیرغم همه این تلاش‌ها و دستاوردهایِ حاصله، امروز، نتیجه رضایت بخش نیست، و روشن است که کشور در شرایط پیچیده، و مردم در وضعیت سختی قرار دارند.

جهانگیری

وی با ابراز این عقیده که «حال ایران خوب نیست»، افزود: همه دستاوردهای متنوعی که کسب کرده ایم، نتوانسته است احساس بالندگی، رشد و توسعه، را ایجاد کند. تا نتوانیم از این واقعیت تلخ پرده‌برداری کنیم و درک درستی از چرایی مسائل پیدا کنیم، درب بر همان پاشنه می‌چرخد؛ پایداری مسائلی چون افزایش فزاینده تورم، رشد فقر و حاشیه نشینی، کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ، ناترازی های نگران کننده در همه بخش ها از جمله انرژی، بودجه و نظام بانکی، احساس بی عدالتی، تبعیض و فساد، کاهش سرمایه اجتماعی و مشارکت جامعه دانشگاهی و نخبگان و افزایش پدیده مهاجرت، رویکردهای تنگ‌نظرانه و تبعیض‌آمیزِ جناحی؛ ایران امروز می‌تواند این تنگناها و چالش‌ها و حتی بحران‌ها را پشت سر بگذارد و چشم انداز راهگشا و امید بخشی را پیش روی خود ببیند.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد